|
|
@ -1,4 +1,4 @@ |
|
|
|
# snidane |
|
|
|
# Snídaně |
|
|
|
|
|
|
|
## Project setup |
|
|
|
``` |
|
|
@ -22,3 +22,46 @@ npm run lint |
|
|
|
|
|
|
|
### Customize configuration |
|
|
|
See [Configuration Reference](https://cli.vuejs.org/config/). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
## Pole (Array) |
|
|
|
Pole může obsahovat prvky libovolného typu. |
|
|
|
Mohou to být čísla, texty, nebo objekty a nebo i další pole (vícerozměrná pole) |
|
|
|
|
|
|
|
V projektu snídaně pole *menu* obsahuje objekty. |
|
|
|
|
|
|
|
menu: [ |
|
|
|
{ |
|
|
|
obrazek: "/img/caj.jpg", |
|
|
|
popisek: "Černý čaj", |
|
|
|
cena: 15, |
|
|
|
}, |
|
|
|
... |
|
|
|
] |
|
|
|
|
|
|
|
Velikost pole - počet prvků lze získat z vlastnosti samotného pole (mimochodem, pole je jenom další objekt): |
|
|
|
|
|
|
|
menu.length |
|
|
|
|
|
|
|
### Přidání prvku do pole |
|
|
|
Na konec pole lze přidat další prvek metodou *push*: |
|
|
|
|
|
|
|
// pole obsahuje prvky a, b, c |
|
|
|
pole = ["a", "b", "c"] |
|
|
|
// přidání dalšího prvku |
|
|
|
pole.push("d") |
|
|
|
|
|
|
|
### Odstranění prvku z pole |
|
|
|
Odstranění lze provést z libovolné pozice (indexu). |
|
|
|
Chceme-li odebrat písmeno "c" z předchozího pole, použijeme metodu *splice*: |
|
|
|
|
|
|
|
pole.splice(2, 1) |
|
|
|
|
|
|
|
Číslo 2 je pozice, na které se nachází písmeno "c" (číslováno od nuly). Druhá číslovka 1 znamená, kolik prvků od pozice 2 chceme odstranit. |
|
|
|
|
|
|
|
### Vymazání pole |
|
|
|
Celé pole lze smazat jednoduše tak, že do něj uložíme nové, prázdné pole. |
|
|
|
|
|
|
|
pole = [] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|